TaaS model als antwoord op de Online Marketing challenge van vandaag

Nooit eerder had je als marketeer of ondernemer de huidige mogelijkheden om met je doelpubliek in contact te komen. Nooit eerder was de uitdaging echter zo groot om op de juiste moment over de juiste skills en expertise te kunnen beschikken.

De markt, je potentiële klant en de tools evolueren voortdurend naar een dynamischer, sneller, digitaler, complexer en uitdagender geheel. De experts waarmee je je vandaag omringt of die je aanwerft, hebben morgen niet meer alle antwoorden.

Wij wel.

Hybrid is géén doorsnee agency. We zijn een partner. We passen ons continu aan aan je noden en gaan steeds voor maximaal resultaat tegen een optimale kost. Zo varen we onze eigen koers, maar wel op jouw kompas.

Digitale expertise op maat van jouw bedrijf

Het is een utopie dat enkele marketingmedewerkers alle expertise domeinen kunnen tackelen. Dé online marketeer die alles kan, bestaat helaas niet. Een hoge investering in vaste digitale medewerkers is dus niet altijd een garantie op maximaal rendement.

Hybrid zorgt voor een hybride oplossing die inplugt op jouw ecosysteem. Het maakt niet uit of je met in-house marketeers, freelancers of andere partijen werkt. Wij zetten aanvullend de juiste skills in, omdat we ervan overtuigd zijn dat 1+1 daadwerkelijk 3 is.

Zo zijn we voor onze klanten een waardevolle toevoeging op hun online marketingteam, extra capaciteit, een strategische sparringpartner, een digitale mentor, … You name it, we’ve got it. 

Maximale Flexibiliteit

We hebben de skills en teamleden om flexibel in te spelen op jouw evoluerende noden.

Juiste skills

Onze experts zijn op de hoogte van de nieuwste tools en trends. Bijblijven is cruciaal!

Resultaatgericht

Onze toegevoegde waarde is de meetbare return op jouw investeringen. Performance to the bone.

Online-Marketing-as-a-Service: onze unieke TaaS aanpak

We werken volgens een zelf-ontwikkelde ‘Team-as-a-Service’ methode. De oplossing van jouw online marketing challenge ligt namelijk niet bij het individu maar bij een team van online talenten. TaaS staat dus tegelijkertijd voor ‘Talent-as-a-Service’. Een team van online marketeers; ieder met eigen specifieke kennis en diepte expertise. Als team allesomvattend.

Dat houdt in dat we steevast de juiste mensen aan jouw digitale projecten kunnen koppelen. Deze agile aanpak zorgt ervoor dat we onze strategie en executie voortdurend bijsturen op basis van inzichten en data. We passen het team aan conform de nodige skills en expertises en vullen de voorziene uren steeds in in functie van maximaal resultaat en rendement.

Flexibiliteit zit dan ook ingebakken in onze experts, Digital Natives met een sterke drive en een honger naar resultaat. Ze worden aangestuurd door onze ervaren professionals en ontwikkelen zichzelf voortdurend als professional in onze eigen Hybrid Academy.

Onze werkwijze

1. Audit

We starten steeds met een uitgebreide audit van jouw huidige situatie. ‘As is’ vs ‘as should’. Een risicoloze kennismaking met concrete output.

2. Plan op maat

We werken een plan van aanpak op maat uit. Quick wins tot lange termijn, volledig gecreëerd op basis van jouw doelstellingen en noden.

3. Executie

Een team op maat gaat aan de slag met een maandelijks pakket van werkuren, in lijn met je budgettaire mogelijkheden en doelen.

4. Monitoring

Dankzij een realtime dashboard, periodieke overlegmomenten en collaboratie sessies ben je ten allen tijde op de hoogte van activiteit en resultaat.

5. Optimalisatie

De juiste balans tussen strategie en uitvoering, consultancy en projectmanagement resulteert in optimaal rendement : maximaal resultaat vs kostefficiëntie

Infobrochure Hybrid

Download onze visie en aanpak in detail

Veelgestelde vragen over onze aanpak

Is het Team as a Service model een geschikte oplossing voor mijn bedrijf?  

Is je ambitie groei? Zie je voor die groei een belangrijke rol weggelegd voor je online kanalen? Besef je dat het niet evident is om een eigen online marketing team te rekruteren, continu te trainen en te behouden? Dan is ons TaaS model zeker het overwegen waard. TaaS resulteert in een beter resultaat tegen een lagere TCO.

Bovendien is het model uiterst flexibel. De digitale challenge van vandaag vereist een flexibel antwoord.

3 vormen van flexibiliteit:

  1. TaaS plugt in op eender welk marketing & sales ecosysteem
  2. De samenstelling van het team en de executie verandert continu in functie van het resultaat
  3. De rol dat het team speelt: zoek je extra handjes, een strategische sparringpartner, aanvullende expertise of een trainer voor je interne team?

Hoe vindt Hybrid het talent voor TaaS?

We hebben door de jaren heen een zeer effectieve rekrutering strategie uitgewerkt om nieuwe talent aan te trekken. Door een uitgekiende mix van samenwerking met marketingopleidingen en scholen, een selectieproces voor stages, het opzetten van events en selectiedagen en het hunten naar natuurtalent vissen we in een uitgebreide pool. Door een doorgedreven selectieproces blijven enkel de top performers met de juiste attitude over. Eens aan boord en op onze payroll stomen we ze in onze Hybrid Academy klaar tot volleerde online marketeers. Ieder van hen volgt trouwens een PDP – een Personal Development Plan volgens eigen passie en ambitie zodat ze zich kunnen ontwikkelen tot echte T-shaped marketeers. Voortgang op dit traject staat 1-op-1 gekoppeld met de verloning. Talent vinden is 1, het laten ontplooien is dé uitdaging.

Welke type bedrijven maken reeds gebruik van dit model?

Eén rode draad: bedrijven die geloven in online als katalysator voor hun groei. We werken zowel met klanten samen die beschikken over een uitgebreid intern team als met partners die niemand op marketing in dienst hebben. We hebben scale up’s, KMO’s en Corporate in portefeuille. Nationale spelers maar ook partijen die internationaal opereren. Zowel B2B als B2C. Hybrid boekt reeds jarenlang resultaat op leadgeneration en e-commerce projecten. Op Paid zorgen we doorgaans snel voor tractie. Op SEO voor lange termijn resultaat. Belangrijk daarbij is dat we dezelfde waarden delen: transparantie, resultaatgericht, flexibel en geloven in 1+1=3. Check onze cases voor meer info.

Is dit TaaS model betaalbaar?

We trachten disruptief te zijn in onze prijszetting en werken met een overall flat fee. Ons business model is bovendien gestoeld op lange termijn samenwerking. Is onze toegevoegde waarde – lees ‘ons rendement’ – te laag dan komt ons model onder druk te staan. ROH = Return on Hybrid is daarom cruciaal. Is de investering in onze uren, tools en mediabudget in verhouding met het resultaat? Dan blijft ons partnership duren en betaalt het zichzelf terug.

Voor het eerste deel van ons traject; de performance audit, hebben we bovendien KMO-portefeuille subsidie en werken we met een ‘geen rendement, geld terug principe’.

Benieuwd naar wat TaaS voor jouw groei kan betekenen? Boek een vrijblijvende call