De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon krijgen.

Klassieke kanalen zoals beurzen, tv-reclame en printcampagnes leveren steeds minder op. Ook organisch bereik via Facebook en LinkedIn blijft achter. Het alternatief? Paid Advertising.

Waarom investeren in Paid Advertising? Wij vertellen je graag hoe het werkt en waarom het voor jouw bedrijf het verschil kan maken.

Paid Advertising

Wat is Paid Advertising?

Je hebt de termen ‘Social Media Advertising’, ‘Search Engine Advertising’, ‘Display Advertising’ of ‘Retargeting’ vast wel eens horen vallen. Al deze verschillende advertentievormen maken deel uit van Paid Advertising.

Paid Advertising draait namelijk rond aanwezigheid met gerichte advertenties. Jouw boodschap wordt dan getoond wanneer consumenten op zoek zijn naar bedrijven zoals dat van jou. Of wanneer ze er (nog) niet naar op zoek zijn. Of wanneer ze ernaar zoeken, zonder dat ze het zelf beseffen.

Dàt is de kracht van Paid Advertising.

Verschillende voordelen

Waarom Paid Advertising?

We kunnen honderden redenen bedenken om te starten met Paid Advertising. We sommen de belangrijkste even voor je op. Natuurlijk moet je je Paid Ads goed beheren en beheersen, of kan je je laten begeleiden door ervaren experts. Die kunnen je veel geld opleveren én besparen.

Extra omzet

Je bereikt een volledig nieuw doelpubliek of je bereikt bestaande klanten opnieuw. Zo zorg je ervoor dat zij jouw producten of diensten (blijven) kopen.

Goedkoop

Hetzelfde bereik via traditionele media? Dan betaal je een veelvoud in vergelijking met Paid Advertising. Om over resultaten nog maar te zwijgen.

Hyperrelevant

Je bent aanwezig bij mensen die geïnteresseerd zijn in je bedrijf, op het moment dat dit voor hen ook effectief goed uitkomt.

Meetbaar

Je weet exact hoeveel één euro advertentiebudget opbrengt. Zo wordt adverteren bijna exacte wetenschap: je weet wat jouw campagnes opbrengen.

Snel en efficiënt

Het is de snelste manier om mensen te bereiken die er voor jouw bedrijf toe doen, en je boodschap op ieder moment aan te passen aan de situatie.

Kort op de bal

Je kan zeer snel inspelen op nieuwe trends, wijzigingen in de markt, veranderingen aan je product en de evoluerende noden van je doelpubliek.

Er zijn verschillende varianten van Paid Advertising

Je merkt het misschien al: Paid Advertising speelt zich af op verschillende kanalen. LinkedIn, Facebook, Instagram, Spotify, Reddit, … als jouw gebruiker er is, kan je er waarschijnlijk wel op adverteren.

#1 Search Advertising

Advertenties op Google, Bing, Yahoo.

Zoekmachines zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. We gebruiken Google (en zelfs Bing) iedere dag opnieuw tijdens onze zoektocht naar recepten, openingsuren, locaties, informatie en ja, zelfs doktersadvies.

Search Ads verschijnen op het moment dat iemand in jouw doelpubliek op zoek gaat naar relevante woorden waarop jij gevonden wil worden. Zo kan je naadloos inspelen op het traject dat je potentiële klanten afleggen.

Toch merken we dat de klassieke Search Ads vandaag de dag voor veel bedrijven onvoldoende zijn. Daarom kijken we verder, met onder andere:

  • Local campaigns om je fysieke locaties op te laten vallen in Google Maps, Business, Display, Gmail en zelfs YouTube.
  • Discovery Ads om je bedrijf op te laten vallen in de Discover Feed, YouTube, Gmail Promotions en Gmail Social.
  • Shopping Ads om je producten uit te lichten bij potentiële klanten en cruciale productinfo te delen in de zoekresultaten.

We gebruiken state-of-the-art tools voor feed optimalisatie (denk maar aan Channable) en CSS-Partners. Zo kunnen we jouw producten op de juiste manier laten opvallen bij jouw potentiële klanten.

Al weten we als geen ander dat de bovenstaande mogelijkheden slechts het topje van de ijsberg zijn. We kennen de kanalen die de zoekmachines bieden en weten exact welk kanaal opportuun is om jouw bottomline te boosten.

Paid advertising
Socials

#2 Social Media Advertising

Advertenties op Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, …

De lijst van sociale media is eindeloos. Dat geldt eveneens voor ons gedrag op die kanalen. We scrollen urenlang door onze feeds en ontdekken, liken, sharen en inspireren. Met één bedrijfspost opvallen tussen die waardevolle content? Dat is haast onmogelijk.

Als je je doelgroep écht wil bereiken via social media, moet je adverteren. Je kan je producten in de spotlights zetten op Facebook, Instagram of TikTok, leads overtuigen via LinkedIn of je kan je producten boosten op verschillende kanalen. Dat doen we met de nodige technische integraties en feed management, waarbij we jouw producten filteren en verkopen via verschillende social shops.

#3 Display Advertising

Advertenties op… 2 miljoen websites

Banner Blindness? Dat principe bestaat vandaag nog steeds – behalve wanneer je banners echt relevant zijn. Dan is Display Advertising een handige tool om je potentiële klanten (over heel het internet) te bereiken.

Is jouw doelpubliek aanwezig op The New York Times, de Gmail Web-app of HLN? Dan ben jij daar ook. Het Display Netwerk maakt het mogelijk om je advertentie te verspreiden op basis van het surfgedrag, profiel of de zoekgeschiedenis van je doelgroep.

Hybrid helpt je op vlak van strategie, media planning, executie en creatie van display ads.

Display
Youtube

#4 Video Advertising

Jouw video’s op ieder scherm

Een goed reclamefilmpje werkt altijd. We gebruiken Facebook of LinkedIn voor korte videoboodschappen en pushen video’s via YouTube Ads. Zo herbeleven we de hoogdagen van TV-reclame, zonder de hoge budgetten en mét meetbare resultaten.

#5 Andere varianten

Spotify, Google Maps, Google Discovery, Waze, Reddit

The sky’s the limit. Je kan je doelpubliek bereiken op de kanalen waar ze aanwezig zijn. Je kan muziekliefhebbers overtuigen via Spotify, nieuwsberichten delen op de Discovery-feed of je locaties laten opvallen op Waze.

En wil je nog een stapje verder gaan? Dan boost je je webshop sales via Google Shopping, vul je hotelkamers via Travel Ads, boost je je app met app ads, … De mogelijkheden zijn eindeloos, maar je moet natuurlijk wel het overzicht bewaren.

Spotify
Hybrid Agency Team

Starten met paid advertising?

Hybrid, jouw partner voor Paid Advertising

Onze gecertificeerde marketeers zijn niet aan hun proefstuk toe. Ze beheren voor ruim 10 miljoen euro aan paid campagnes, waar we meewerken aan strategie en executie.

We hebben de afgelopen jaren verschillende KMO’s en grote ondernemingen geholpen met Paid Ads die hun effect nalaten.

We behalen onze resultaten niet met een one trick pony, maar met een doordachte en persoonlijke aanpak. Dankzij onze gefocuste en resultaatgerichte way of work groeiden we uit tot een vooraanstaande Google Premier Partner en Meta Partner.

Impactvolle ads voor…

De verhalen en resultaten van onze klanten spreken boekdelen. Ontdek hoe we impactvolle advertenties creëerden voor uitdagende merken.

Leadgeneratie - Engels

Leadgeneratie – Engels

Engels begin 2020 voor Hybrid als nieuwe partner voor Leadgeneration en dit met duidelijke ambities: een overall groei realiseren van +20%.

Meer weten