De voornaamste uitdaging van AVA? In een competitieve markt behoud en groei realiseren.
Paid advertising
Paid advertising
Je boodschap verspreiden via de klassieke kanalen? Dat werkt niet meer. Beurzen zijn niet rendabel, je TV-reclame heeft z’n beste tijd gehad en we zwijgen al helemaal over de resultaten van je printcampagnes. Ondertussen halen je Facebook- en LinkedIn-pagina’s ook geen bereik meer. Gelukkig is er een waardig alternatief: Paid Advertising.
Wat houdt Paid Advertising juist in, en waarom zou jij erop moeten inzetten? Wij leggen het je graag uit.
Hybrid ❤️ Paid advertising
Je hebt de termen ‘Social Media Advertising’, ‘Search Engine Advertising’, ‘Display Advertising’ of ‘Retargeting’ vast wel eens horen vallen. Al deze verschillende advertentievormen maken deel uit van Paid Advertising.
Paid Advertising draait namelijk rond aanwezigheid met gerichte advertenties. Jouw boodschap wordt dan getoond wanneer consumenten op zoek zijn naar bedrijven zoals dat van jou. Of wanneer ze er (nog) niet naar op zoek zijn. Of wanneer ze ernaar zoeken, zonder dat ze het zelf beseffen.
Dàt is de kracht van Paid Advertising.
Je merkt het misschien al: Paid Advertising speelt zich af op verschillende kanalen. LinkedIn, Facebook, Instagram, Spotify, Reddit, … als jouw gebruiker er is, kan je er waarschijnlijk wel op adverteren.
Er zijn verschillende varianten:
Zoekmachines zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. We gebruiken Google (en zelfs Bing) iedere dag opnieuw tijdens onze zoektocht naar recepten, openingsuren, locaties, informatie en ja, zelfs doktersadvies.
Search Ads verschijnen op het moment dat iemand in jouw doelpubliek op zoek gaat naar relevante woorden waarop jij gevonden wil worden. Zo kan je naadloos inspelen op het traject dat je potentiële klanten afleggen.
Toch merken we dat de klassieke Search Ads vandaag de dag voor veel bedrijven onvoldoende zijn. Daarom kijken we verder, met onder andere:
We gebruiken state-of-the-art tools voor feed optimalisatie (denk maar aan Channable) en CSS-Partners. Zo kunnen we jouw producten op de juiste manier laten opvallen bij jouw potentiële klanten.
Al weten we als geen ander dat de bovenstaande mogelijkheden slechts het topje van de ijsberg zijn. We kennen de kanalen die de zoekmachines bieden en weten exact welk kanaal opportuun is om jouw bottomline te boosten.
De lijst van sociale media is eindeloos. Dat geldt eveneens voor ons gedrag op die kanalen. We scrollen urenlang door onze feeds en ontdekken, liken, sharen en inspireren. Met één bedrijfspost opvallen tussen die waardevolle content? Dat is haast onmogelijk.
Als je je doelgroep écht wil bereiken via social media, moet je adverteren. Je kan je producten in de spotlights zetten op Facebook, Instagram of TikTok, leads overtuigen via LinkedIn of je kan je producten boosten op verschillende kanalen. Dat doen we met de nodige technische integraties en feed management, waarbij we jouw producten filteren en verkopen via verschillende social shops.
Banner Blindness? Dat principe bestaat vandaag nog steeds – behalve wanneer je banners echt relevant zijn. Dan is Display Advertising een handige tool om je potentiële klanten (over heel het internet) te bereiken.
Is jouw doelpubliek aanwezig op The New York Times, de Gmail Web-app of HLN? Dan ben jij daar ook. Het Display Netwerk maakt het mogelijk om je advertentie te verspreiden op basis van het surfgedrag, profiel of de zoekgeschiedenis van je doelgroep.
Hybrid helpt je op vlak van strategie, media planning, executie en creatie van display ads.
Een goed reclamefilmpje werkt altijd. We gebruiken Facebook of LinkedIn voor korte videoboodschappen en pushen video’s via YouTube Ads. Zo herbeleven we de hoogdagen van TV-reclame, zonder de hoge budgetten en mét meetbare resultaten.
The sky’s the limit. Je kan je doelpubliek bereiken op de kanalen waar ze aanwezig zijn. Je kan muziekliefhebbers overtuigen via Spotify, nieuwsberichten delen op de Discovery-feed of je locaties laten opvallen op Waze.
En wil je nog een stapje verder gaan? Dan boost je je webshop sales via Google Shopping, vul je hotelkamers via Travel Ads, boost je je app met app ads, … De mogelijkheden zijn eindeloos, maar je moet natuurlijk wel het overzicht bewaren.
Starten met paid advertising?
Onze gecertificeerde marketeers zijn niet aan hun proefstuk toe. Ze beheren voor ruim 10 miljoen euro aan paid campagnes, waar we meewerken aan strategie en executie.
We hebben de afgelopen jaren verschillende KMO’s en grote ondernemingen geholpen met Paid Ads die hun effect nalaten. Shopping Ads voor [KLANT A], Display Ads voor [KLANT B], TikTok Ads voor [KLANT C], … you name it!
We behalen onze resultaten niet met een one trick pony, maar met een doordachte en persoonlijke aanpak. Dankzij onze gefocuste en resultaatgerichte way of work groeiden we uit tot een vooraanstaande Google Premier Partner en Meta Partner.
Portfolio
De verhalen en resultaten van onze klanten spreken boekdelen. Ontdek hoe we impactvolle advertenties creëerden voor uitdagende merken.
De voornaamste uitdaging van AVA? In een competitieve markt behoud en groei realiseren.
Engels begin 2020 voor Hybrid als nieuwe partner voor Leadgeneration en dit met duidelijke ambities: een overall groei realiseren van +20%.
SportSpreker is een bureau waar iedereen in en om (top)sport te vinden is.
Verschillende voordelen
We kunnen honderden redenen bedenken om te starten met Paid Advertising. We sommen de belangrijkste even voor je op. Natuurlijk moet je je Paid Ads goed beheren en beheersen, of kan je je laten begeleiden door ervaren experts. Die kunnen je veel geld opleveren én besparen.
We zijn gebeten en gedreven door advertising. We optimaliseren tot we onze targets behalen. Wat volgens ons aan de basis ligt van een succesvolle campagne? Advertenties die relevant en duidelijk zijn én overeenstemmen met de doelstellingen van je bedrijf.
Maar wat met de resultaten? Die meten we heel gedetailleerd. Geen speculaties, maar real-time data. We evalueren en optimaliseren.
Zo kunnen we jouw doelstellingen behalen en streven naar een (nog) beter resultaat.
We bepalen de juiste spelregels (budgetten, ROI’s, KPI’s, waarde, campagnetypes, …) en selecteren op basis hiervan de juiste kanalen en uitgangspunten (inbound versus outbound, push versus pull).
We zetten de campagnes op en creëren copy en creatives. Daarna start de experimentatie en de ongoing optimalisatie. Daarbovenop zorgen we voor vergevorderde automatisatie, scripts en toolings.
Last but not least delen we onze kennis en inzichten. We zorgen voor een grondige interne kennisoverdracht met het interne team.
Paid advertising
We koppelen steevast de juiste mensen aan een project. Zo kunnen we snel en continu inspelen op nieuwe inzichten en veranderende noden.