Case

Leadgeneratie – Sportspreker

Leadgeneratie – Sportspreker
Performance Marketing | 22 juli 2022

De klant

SportSpreker is een bureau waar iedereen in en om (top)sport te vinden is. Geïnteresseerden kunnen hier mensen uit de sportwereld (zoals (oud)sporters, coaches, sportjournalisten, presentatoren, schrijvers of sportmarketeers) boeken als gastspreker, moderator of voor het geven van clinics.

De uitdaging

SportSpreker wil in België hét bureau zijn op vlak van motivational speakers met een verleden in ‘topsport’. Wij bij Hybrid zijn de uitdaging aangegaan om het aantal conversies te laten stijgen. Aangezien SportSpreker in België een nieuw en uniek concept is, focussen we op het creëren van awareness bij het juiste publiek. 

Onze aanpak

Het exact bepalen van de doelgroep bleek een uitdaging. We implementeerden daarom een combinatie van een awareness- en acquisitiestrategie, gestoeld op een mix van inbound en prospecterende campagnes.

Om dit doel te bereiken gebruikten we volgende kanalen:

  • Paid advertenties (onder andere Search en Remarketing)
  • Een ongoing SEO-traject
  • Realtime dashboarding en doorgedreven data-analyse om een transparante rapportage & analyse te voorzien voor de klant.
  • Conversieoptimalisatie

We maken het verschil door kort op de bal te spelen met een permanente bijsturing gebaseerd op de ROAS. Hierbij is de nauwe samenwerking met SportSpreker cruciaal.

Het resultaat

Sinds de start van de samenwerking één jaar geleden, zien we een verdubbeling van het aantal leads, dit bovendien tegen een lagere kost per lead.

Vraag performance audit aan

Performance audit

Op zoek naar een hoger online rendement?

Benieuwd of je vandaag het maximale resultaat uit je online inspanningen haalt? Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.

Veelgestelde vragen

Hoe kan Hybrid me helpen?

Hybrid koppelt de juiste mensen aan jouw digitale projecten. Dankzij onze unieke aanpak kunnen onze klanten kort op de bal spelen, binnen je middelen en mét maximum resultaat.

Welke diensten biedt een online marketing bureau aan?

Hybrid helpt je op verschillende manieren: we creëren een digitale strategie op maat van jouw doelstellingen, zorgen voor trafiek en conversie, visualiseren en analyseren data, en bouwen websites die écht werken.

Hoe werkt de KMO-portefeuille voor online marketing advies?

Hybrid is geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dat betekent dat KMO’s voor advies omtrent online marketing en digitale strategie aanspraak kunnen maken tot 30% terugbetaling op de kosten van deze diensten.