SportSpreker is een bureau waar iedereen in en om (top)sport te vinden is. Geïnteresseerden kunnen hier mensen uit de sportwereld (zoals (oud)sporters, coaches, sportjournalisten, presentatoren, schrijvers of sportmarketeers) boeken als gastspreker, moderator of voor het geven van clinics.
De uitdaging
SportSpreker wil in België hét bureau zijn op vlak van motivational speakers met een verleden in ‘topsport’. Wij bij Hybrid zijn de uitdaging aangegaan om het aantal conversies te laten stijgen. Aangezien SportSpreker in België een nieuw en uniek concept is, focussen we op het creëren van awareness bij het juiste publiek.
Onze aanpak
Het exact bepalen van de doelgroep bleek een uitdaging. We implementeerden daarom een combinatie van een awareness- en acquisitiestrategie, gestoeld op een mix van inbound en prospecterende campagnes.
Om dit doel te bereiken gebruikten we volgende kanalen:
Paid advertenties (onder andere Search en Remarketing)
Een ongoing SEO-traject
Realtime dashboarding en doorgedreven data-analyse om een transparante rapportage & analyse te voorzien voor de klant.
Conversieoptimalisatie
We maken het verschil door kort op de bal te spelen met een permanente bijsturing gebaseerd op de ROAS. Hierbij is de nauwe samenwerking met SportSpreker cruciaal.
Het resultaat
Sinds de start van de samenwerking één jaar geleden, zien we een verdubbeling van het aantal leads, dit bovendien tegen een lagere kost per lead.
Performance audit
Op zoek naar een hoger online rendement?
Benieuwd of je vandaag het maximale resultaat uit je online inspanningen haalt? Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.
Hybrid koppelt de juiste mensen aan jouw digitale projecten. Dankzij onze unieke aanpak kunnen onze klanten kort op de bal spelen, binnen je middelen en mét maximum resultaat.
Welke diensten biedt een online marketing bureau aan?
Hybrid helpt je op verschillende manieren: we creëren een digitale strategie op maat van jouw doelstellingen, zorgen voor trafiek en conversie, visualiseren en analyseren data, en bouwen websites die écht werken.
Hoe werkt de KMO-portefeuille voor online marketing advies?
Hybrid is geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dat betekent dat KMO’s voor advies omtrent online marketing en digitale strategie aanspraak kunnen maken tot 30% terugbetaling op de kosten van deze diensten.
Stel je cookies in
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te openen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals browsegedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Het niet toestemmen of intrekken van toestemming kan een negatieve invloed hebben op bepaalde eigenschappen en functies.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst die expliciet door de abonnee of gebruiker wordt gevraagd, of voor het enige doel om de verzending van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel van het opslaan van voorkeuren die niet door de gebruiker worden gevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder een dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel is opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.