Conversie Optimalisatie

Conversie-optimalisatie is het aanpassen van de website of advertenties om het aantal conversies te maximaliseren. Het is meer dan ‘gewoon’ de kleur van een knop aanpassen. We checken de hele flow om te kijken of er ergens plekken zijn waar consumenten vast komen te zitten en bijgevolg afhaken. Stel dat je een klepper van een advertentie hebt geschreven, maar ze geen conversies oplevert omdat een bepaald onderdeel van je website hapert. Zonde, niet?

Daarom is het belangrijk om zowel je website, als je advertenties te blijven optimaliseren.

Bij tekstadvertenties doen we dit door te testen met de samenstelling van onze advertentie. Welke hoofdtekst werkt wel of niet? Kunnen we de beschrijving niet anders verwoorden? Is de CTA duidelijk?

Conversie Optimalisatie

Bij visuele advertenties optimaliseren we door telkens af te wisselen met verschillende stijlen. Werkt een bepaalde afbeelding beter met een lichte of donkere achtergrond? Kunnen we de kleuren aanpassen naar iets wat meer in het oog springt en meer motiveert om te klikken? Ook variëren in types van content kan een meerwaarde betekenen.

Ook op de website is er vaak ruimte voor verbetering. Ga er niet van uit dat wanneer je website gepubliceerd is, je er niet meer naar om moet kijken. Bezoekers op je website hebben is uiteraard belangrijk, maar wat echt telt is dat ze ook effectief een conversie voltooien. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop, contactaanvraag of inschrijving op je nieuwsbrief zijn. Je site optimaliseren voor conversies kan hiertoe bijdragen.

Hoe gaan we te werk?

In de eerste plaats kijken we naar je bezoekers. Wie zijn ze? Wat hopen ze te vinden? Wat beïnvloed hun beslissingen? Vervolgens overlopen we het conversie-proces en kijken we waar we valkuilen vinden. We maken een overzicht van zaken die verbeterd of toegevoegd kunnen worden, en testen wat al dan niet werkt aan de hand van A/B-tests.

Wil jij gaan voor een hoger online rendement?

Haal jij vandaag het maximale uit jouw website? Onze experts nemen je volledige digitale aanpak door om te bekijken waar nog opportuniteiten liggen. Op basis van onze audit adviseren we je tastbare quick wins die onmiddellijk een rendementsverschil opleveren.