Case
Leadgeneratie – Renson
De klant
Renson produceert kwalitatieve oplossingen op vlak van ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen en biedt deze via een wereldwijd netwerk van professionele dealers aan de eindconsument aan.
De uitdaging
Renson produceert maar rekent voor verkoop en installatie op een netwerk van ambassadeurs. De grote uitdaging? Maximalisatie van de uiteindelijke verkoop door deze ambassadeurs.
Onze aanpak
Een gefaseerde implementatie van een online acquisitie en lead nurturing strategie is wat we onze klant hebben aangeraden. Voor alle key landen in West-Europa. (Benelux, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk)
- Een overkoepelende paid advertising strategie met lokale aanpassing
- Structurele online advertising via Google, Bing, Facebook en Instagram
- Leadgerichte conversie optimalisatie op website en landingspagina’s
- Dashboarding via Google data studio voor een transparante analyse en rapportering
- Design en ontwikkeling van een schaalbaar platform met mini-websites voor de lokale Renson ambassador gericht op maximale leadcaptatie
Het resultaat
Als we terugblikken naar de samenwerkingsperiode van 5 jaar zien we:
- Een stijgende trend wat betreft aantal marketing én sales qualified leads via paid advertising.
- Globaal dalende kost per lead via paid advertising kanalen.
Naast maximalisatie van trafiek focussen we ook op een maximale conversie on site.
Een voorbeeld van een geslaagde A/B test gericht op brochure aanvragen. We realiseerden een stijging van 90% van het conversiepercentage van brochure aanvragen. Brochure downloads in de Belgische campagnes zijn maand per maand via Paid in 2018 t.o.v. 2017 met uitschieters tot 280%.
Performance Audit
Op zoek naar een hoger online rendement?
Benieuwd of je vandaag het maximale resultaat uit je online inspanningen haalt? Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.
Veelgestelde vragen
Hybrid koppelt de juiste mensen aan jouw digitale projecten. Dankzij onze unieke aanpak kunnen onze klanten kort op de bal spelen, binnen je middelen en mét maximum resultaat.
Hybrid helpt je op verschillende manieren: we creëren een digitale strategie op maat van jouw doelstellingen, zorgen voor trafiek en conversie, visualiseren en analyseren data, en bouwen websites die écht werken.
Hybrid is geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dat betekent dat KMO’s voor advies omtrent online marketing en digitale strategie aanspraak kunnen maken tot 30% terugbetaling op de kosten van deze diensten.