5 redenen om jouw website te vernieuwen

Wanneer is het juiste moment om jouw website opnieuw te vernieuwen ?
Doorgaans wordt een website afgeschreven op drie jaar.
Als je het gevoel hebt dat je website niet meer presteert zoals vroeger, kan je zeker en vast overwegen deze te vernieuwen. Hoewel je het misschien niet als een must beschouwt, zijn er 5 redenen waarom je tot actie zou overgaan.

 

1. Langzaam laden van de website

De laadtijd van je website speelt een cruciale rol om bezoekers op je site te krijgen én te houden.

Sitesnelheid (en bijgevolg paginasnelheid) is één van de belangrijkste parameters die het Google algoritme gebruikt om pagina’s te rangschikken. Bovendien betekent een lage paginasnelheid dat zoekmachines minder pagina’s kunnen crawlen wat kan leiden tot mindere indexering.

Paginasnelheid is ook belangrijk voor de gebruikerservaring. Pagina’s met een langere laadtijd hebben meestal hogere bouncepercentages en een lagere gemiddelde tijd op de pagina. En het allerbelangrijkste! Onderzoek toont aan dat een langere laadtijd de conversies negatief beïnvloedt.

 

Impact website laadtijd op conversie
De impact van je website laadtijd op het conversiepercentage

 

2. De website is niet responsive

In de mobiele wereld van vandaag is het hebben van een responsieve website een must.

Een responsieve site is er één die zich aanpast aan verschillende schermformaten, zonder de gebruikerservaring te verstoren. Dit betekent dat een desktop gebruiker en een iPhone-gebruiker een aangepaste kijkervaring hebben naargelang hun toestel. Een mobiele gebruiker hoeft bijvoorbeeld niet in te zoomen om de tekst op de pagina te lezen.

Google gaat voor Mobile First. Je kan dus wel raden dat een responsive design cruciaal is voor een goede ranking.

 

 

Source: StatCounter Global Stats – Platform Comparison Market Share

 

3. Hoog bouncepercentage

Het bouncepercentage geeft de mate van interactie van bezoekers met de website weer. Hoe hoger het bouncepercentage, hoe minder gebruikers interactie hebben met de site. Een hoog bouncepercentage geeft aan dat de gebruiker niet heeft gevonden waarnaar hij op zoek was. De gebruikerservaring op de site was mogelijks overweldigend en de gebruiker vertrok zonder een goede indruk van de site te hebben.

 

4. De website maakt gebruik van Flash

Adobe Flash was zo’n tien jaar geleden trendy. Nu vermijden websites dit echter zoveel mogelijk. Het vertraagt ​​de laadtijd van de website en belemmert zo de hele website-interactie van de bezoeker. iPhones en iPads ondersteunen de Flash niet. Bovendien zijn ingebouwde Flash-websites niet indexeerbaar door zoekmachines.

 

5. Het Website design is verouderd

Hoewel het bijhouden van trends op het gebied van websiteontwerp vrij moeilijk is, is het toch raadzaam om je website eens per 2 jaar een facelift te geven.

Website-ontwerptrends komen en gaan en als je met de stroom mee wilt gaan en overeind wilt blijven, moet je proberen die ontwerptrends op te nemen die helpen bijdragen aan het behalen van doelstellingen van je website.

 

Conclusie

Deze 5 redenen om je website te vernieuwen, zijn van cruciaal belang als je een gebruiksvriendelijke ervaring wil bieden. Geef bovendien je bedrijfswebsite tijdig een facelift om bovenaan de website-keuze van bezoekers te blijven.

 


Benieuwd hoe wij jouw webproject kunnen ondersteunen?