Hoe groei mogelijk is tijdens coronatijden: Online Expert bureau Hybrid ondersteunt in shift naar online opportuniteiten

Na enkele maanden van quarantaine en restricties wordt de impact van Covid-19 steeds meer zichtbaar. Zowel op menselijk als op economisch vlak blijken er zware gevolgen te zijn.
Corona blijkt ondernemers echter ook aan te zetten om creatief te denken en hun focus te verleggen. Het Antwerpse Online Expert bureau Hybrid merkte zo een shift naar online marketing en digitalisatie, en dat zowel in B2C als B2B. Deze trend naar online kanalen was al langer zichtbaar voor Hybrid, maar kwam in een stroomversnelling door Covid-19. Voor Hybrid betekende dit een impactvolle groei in klanten en projecten, waarvoor het marketing agency volop inzet op nieuwe rekruteringen.

 

Corona geeft impuls aan online aanwezigheid van klanten en bedrijven
Bart De Ceulaer, partner bij Hybrid, gaat in op de ommezwaai van klassieke marketing naar digital marketing in retail en ’traditionele’ B2B en B2C sectoren: “De fysieke kanalen worden deels beperkt, de traditionele marketing budgetten komen onder druk te staan. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van klantcontacten, het maken van reservaties of het inwinnen van leads voor sales. Hier wonnen de online kanalen zowel voor consument als bedrijven de laatste maanden enorm aan belang. We kenden zowel een groei in klanten als projecten en waren daardoor genoodzaakt extra werkkrachten aan te nemen.”

 

“Zo mochten we de laatste 3 maanden samenwerkingen opstarten met bedrijven uit uiteenlopende sectoren. In retail en B2C startten we op met onder andere Java, Twice as Nice, Pharmazone en de Revor Group.”, legt Bart uit. “Hiernaast werd het bestaande partnership met Maxi Zoo en AVA verder uitgediept. De rode draad is het belang van online voor deze omnichannel spelers. In B2B konden we van start gaan met LivingComfortable.be, CC4ALL, Smartbox Group/Bongo, EVIP. Verder konden we ook OZ en isolatiespecialist Duurzaam Vlaanderen verwelkomen.”

 

De resultaatgerichte aanpak van Hybrid om bedrijven te ondersteunen
Bij Hybrid zetten ze in op de ondersteuning in digital marketing om deze online opportuniteiten in retail en ecommerce volop te benutten. Met een resultaatgerichte audit brengt Hybrid snel in kaart of en waar er mogelijkheden zijn. De performante Team as a Service (TaaS) oplossing brengt deze kansen vervolgens in de praktijk. Hybrid ondersteunt zo bestaande teams of vult ze aan zonder het extra financiële risico van, bijvoorbeeld, rekrutering. Door in te zetten op verschillende sectoren en sizes, zoals retailers, Home & Deco en B2B, tracht Hybrid te helpen daar waar er mogelijkheden zijn.

 

Zuurstof creëren in tijden van corona: jong talent en extra opleidingen
Deze bedrijven bleken één gemeenschappelijke deler te hebben: de online opportuniteiten die er momenteel zijn maximaal benutten. De Team as a Service oplossing die Hybrid biedt, stuwt kmo’s vooruit in hun vraag naar digital marketing. Om deze service te optimaliseren heeft Hybrid de laatste maanden drie extra online marketeers aangeworven. Verder zoekt Hybrid nog steeds naar nieuwe medewerkers, zowel marketeers als leidinggevende functies.

 

“Hybrid blijft inzetten op zijn missie: het rekruteren van jong talent en de groei en ontwikkeling van al de medewerkers garanderen. Het verschil in online marketing wordt gemaakt door mensen, niet door tools.”, vult Bart De Ceulaer aan. “We beseffen dat online geen absoluut wondermiddel is en het de impact van Covid-19 in sommige gevallen niet kan uitvlakken. Maar als we er in kunnen slagen om extra zuurstof te creëren voor kmo’s … dan dragen we alvast ons digitale steentje bij.”

Benieuwd naar jouw online opportuniteiten? Onze marketing experten helpen je graag verder!

Related Posts