Case: Maxi Zoo

De klant

Iedereen met een huisdier heeft wel eens gehoord van Maxi Zoo. De dierenvoeding en -accessoire specialist maakt deel uit van de Fressnapf Group, de Europese marktleider in producten voor huisdieren. Verspreid over Europa heeft Fressnapf Group maar liefst 1.500 winkels, waarvan 46 in België.

De uitdaging

Maxi Zoo streeft naar een constante groei in België. Top of mind zijn bij de doelgroep en die bekendheid vertalen in winkel trafiek is de voornaamste uitdaging.

Onze aanpak

We zochten naar een gepaste strategie met focus op acquisitie en retentie. Met als resultaat, verschillende invalswegen die leiden tot het behalen van onze doelstelling; groei.

Het resultaat

Globale resultaten over een samenwerkingsperiode van 4 jaar:

  • Structureel stijgende trend wat betreft aantal marketing én sales qualified leads via paid advertising
  • Globaal een dalende kost per lead via paid advertising kanalen
  • De ROAS is gestegen met 80%
  • Maxi Zoo zet sterk in op zijn maandelijkse folder. Een display campagne met als doel awareness is wat we hen hebben aangeraden. En dat blijkt ook te werken; onder meer door het toevoegen van een display campagne zien we een daling van de kost per conversie met 55%.
  • Doormeting van instore visits zodat we perfect kunnen weten welke euro aan online marketing inspanningen onze klant aan rechtstreekse winkelomzet heeft geholpen
  • Een stijging van het aantal nieuwsbriefinschrijvingen met 101%

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen boosten?