Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Een plekje bovenaan de organische zoekresultaten bemachtigen? Dat doe je met SEO!

Schermafbeelding 2019-01-30 om 09.45.36

We willen allemaal bovenaan in Google verschijnen wanneer consumenten zoekopdrachten intypen die aansluiten bij je bedrijf. Dat klinkt logisch, want een eerste oriëntatiefase voor de aankoop van een product of dienst speelt zich steeds vaker online af. Bovendien geeft slechts 30% de voorkeur aan klikken op resultaten die betalend zijn. Het grootste aandeel (70%) van de kliks gaat dus naar de organische zoekresultaten. 

Zie SEO als een mooie aanvulling van je betalende campagnes. In tegenstelling tot SEA is zoekmachine optimalisatie een lange termijn investering waarbij je continu het organische zoekvolume naar je website gaat optimaliseren. Wanneer deze optimalisaties na verloop van tijd je positie in de zoekresultaten vebeteren, kan je eventueel de betalende campagnes laten afnemen.

Zo realiseer je op het einde van de rit niet alleen een mooie positie in Google maar betaal je ook niet langer voor je bezoekers. Mooi meegenomen toch?

Wij ondersteunen je bij het creëren, continu evalueren en optimaliseren van je SEO-inspanningen. Alsook bij het behalen van de doelstellingen en het realiseren van groei. Zo haal jij het maximum uit je online investering!

Hoe kunnen wij dat voor je doen?

Linkbuilding

Een belangrijk aspect van SEO is linkbuilding. Door te werken aan een kwalitatief linkprofiel stijgt de autoriteit van je website. Niet alleen het aantal links telt, ook de kwaliteit en relevantie van de links zijn belangrijk. Hoe beter je autoriteit, des te hoger je kan scoren in de zoekresultaten van Google. Je hoort het al, wil je je organische trafiek een boost geven? Dan is linkbuilding cruciaal.

Content optimalisaties

Content is een onmisbaar element om je website SEO-proof te maken. Met een keyword onderzoek achterhalen we bij welke zoekwoorden de grootste opportuniteit ligt. We optimaliseren teksten op basis van deze keywords, we voegen metatags toe, zetten in op long tail keywords en vergeten het belang van interne links niet.

Technische optimalisaties

Ook de technische structuur van je website draagt bij aan je positie in Google. Denk hierbij aan een de aanwezigheid van een sitemap, snelle pagina laadtijden, een mobielvriendelijke website en omschakeling naar https. Het technische SEO-luik heeft een grote invloed op andere SEO-inspanningen en kan je dus maar beter niet laten liggen.