Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Scoren in de zoekmachines? Met SEO!

Wil je een hogere organische plek in de zoekmachines? Dan is het van cruciaal belang om aan SEO (Zoekmachineoptimalisatie) te doen.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Scoren in de zoekmachines? Met SEO!

Wil je een hogere organische plek in de zoekmachines? Dan is het van cruciaal belang om aan SEO (Zoekmachineoptimalisatie) te doen.

Scoren in de zoekmachines? Met SEO!
Knowledge Night Johan presenteert

SEO: Optimaliseer je website voor de zoekmachines en maak van Google een lead-, conversie- en omzetmachine.

Gaat een (potentiële) klant op zoek naar de oplossingen, diensten of producten die jij aanbiedt? Dan wil je uiteraard bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Je doelpubliek is immers niet altijd op zoek naar je bedrijf, maar in eerste instantie naar een oplossing voor hun noden of problemen.

Dankzij een doordachte en effectieve SEO-strategie bereik je potentiële klanten en kan je hen doorheen de volledige customer journey begeleiden.

En dat allemaal op een organische manier!

Chart - organic/paid
HYBRID ❤️ ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE

Wat is SEO?

De term ‘SEO’ klinkt vast bekend in de oren (of misschien ken je het als ‘Search Engine Optimization’ of ‘Zoekmachineoptimalisatie’). Elke ondernemer wil namelijk scoren in Google, want klanten kiezen voor bedrijven die makkelijk vindbaar zijn.

Zoekmachineoptimalisatie is dan ook een onmisbaar onderdeel van een resultaatgedreven digitale strategie. Het is de perfecte aanvulling op je SEA-, Social- of Paid Advertising-efforts, en geeft een boost aan je marketingresultaten.

En het beste van al? Wanneer je je SEO-optimalisaties goed uitvoert en nauwgezet opvolgt, kan je na verloop van tijd zelfs je advertentiebudgetten verminderen.

Zo win jij 2 keer!

MEER DAN EEN EENMALIGE EFFORT

Hoe we jou helpen met SEO

Scoren in de zoekmachines is extreem waardevol, maar ook makkelijker gezegd dan gedaan. Je concurrenten zijn misschien al even bezig met SEO. Dan kom je er niet met enkele tags of een paar woorden, maar dan moet je alle SEO-registers opentrekken.

Dat doe je door een mix van On-Page SEO (waarbij je je website optimaliseert) en Off-page SEO (waarbij geloofwaardigheid en autoriteit een cruciale rol spelen).

Onze SEO-experts focussen zich op 3 verschillende onderdelen:

Kim aan de laptop

Technische optimalisatie

De performantie en structuur van je website zijn cruciaal. Zoekrobotten houden immers van vlot leesbare sites, die makkelijk toegankelijk zijn en waar informatie snel gevonden wordt. Het technische SEO-luik vormt de fundering van je verdere SEO-inspanningen. Je zorgt dus maar best voor een optimale website!

Contentcreatie en -optimalisatie

We hebben het niet over één Facebookpost, maar een resem aan blogs, landingspagina’s, tags, interne links, … die gebaseerd zijn op een doorgedreven zoekwoordonderzoek. Zo verhoog je je zichtbaarheid, kan je low-hanging fruit spotten en beter inspelen op de verschillende fases tot een aankoop.

Company meeting

Linkbuilding

Linkbuilding is al jaar en dag een belangrijk SEO-aspect. Je verhoogt de autoriteit van je site door een kwalitatief linkprofiel. Daarbij telt niet alleen het aantal links, maar ook de kwaliteit ervan. Hoe hoger die kwaliteit, hoe beter je scoort. Linkbuilding is dus cruciaal om je Off-page SEO te beïnvloeden en je organische trafiek te boosten.

Onderdeel van je digitale strategie

Er is jammer genoeg niet één quick win of geheim. Google beoordeelt sites aan de hand van meer dan 200 factoren. Een SEO-traject is dus geen snelle fix om hoog te scoren, maar een duurzaam onderdeel van een langdurige digitale strategie. Zo draagt je relevante positie ook bij aan je digitale performance.

Maité in gesprek
STARTEN MET SEO?

Hybrid, jouw SEO-expert

Scoor je vandaag goed in de zoekmachines, ben je amper zichtbaar of weet je niet wat jouw efforts opbrengen? Hybrid kan je in al deze situaties helpen. Onze SEO-experts hebben immers verschillende watertjes doorzwommen.

We hebben de afgelopen jaren verschillende bedrijven geholpen met de creatie en uitvoering van hun SEO-strategie. Zo zijn we dé SEO-partner voor ronkende namen als [KLANT A], [KLANT B] en [KLANT C]. Ga ze gerust eens opzoeken. ????

We ondersteunen hen bij de uitvoering, evaluatie en optimalisatie van hun SEO-inspanningen. Daarbovenop behalen we de juiste doelstellingen en realiseren we groei op lange termijn. Zo halen onze klanten het maximale uit onze SEO-efforts.

Cases

Zij scoren met Hybrid

Benieuwd naar het effect dat we kunnen veroorzaken? Ontdek hoe de zoekposities van onze klanten ook effectief bijdragen aan hun bedrijfsresultaten.

Omnichannel Groei – X²O

Binnen dit ongoing partnership vormen onze performance experts samen met de X2O in-house marketeers 1 team en ondersteunen we zowel strategisch als in executie en kennisoverdracht. Resultaat: +280% Paid revenue.
Meer weten

Omnichannel groei – Machineland

Vol de omnichannel kaart getrokken met duidelijk resultaat : +62% meer online omzet per jaar en een meetbaar ROPO effect!
Meer weten

Omnichannel groei – Twice as Nice

Twice as Nice groeit jaar na jaar, zowel in de fysieke winkels als online. ROAS ging x8 en SEO matig stegen we met 260% in relevante top-3 posities.
Meer weten
VERSCHILLENDE VOORDELEN

Waarom SEO?

Iedereen wil hoger scoren in de zoekmachines. SEO is dan ook een hot topic in zowat iedere sector. De redenen daarvoor spreken voor zich.

Natuurlijk is het SEO-landschap enorm uitgebreid en kan je snel verdwalen in de wereld van robots, sitemaps en content. Daarom kan je rekenen op de ondersteuning van onze ervaren SEO-experts.

Een nieuwe bezoekersbron

Een nieuwe bezoekersbron

Je bereikt doelgroepen op een unieke, organische manier. Zo valt je bedrijf op wanneer klanten zoeken naar je producten of oplossingen.
Long-term

Long-term

Toegegeven: SEO is niet altijd heel goedkoop. Het is een investering in het begin, maar je plukt er jarenlang de vruchten van.
Gefocust

Gefocust

Verkent je potentiële klant de opties? Heeft je lead net iets meer info nodig? Of is hij/zij klaar om te kopen? Jij deelt op ieder moment de juiste boodschap.
Meetbaar

Meetbaar

Je kan de resultaten van de zoekwoorden perfect opvolgen. Zo kan je verder optimaliseren en de outcome van je SEO-efforts maximaliseren.
Geen budgetbeperking

Geen budgetbeperking

Zodra je SEO-strategie draait, is het effect ervan niet meer te stoppen. Geen jarenlange ad spends, wel duurzame resultaten.
Strategisch

Strategisch

SEO is een investering die volledig aansluit bij een langetermijnstrategie. Het is daarom ook een perfecte match met een doordachte SEA-strategie.

Hoe we jou laten scoren in Google

Hybrid heeft een team van ervaren SEO-experts in de verschillende disciplines. We weten aan welke knoppen we wel (of net niet) moeten draaien én welke woorden effectief bijdragen aan jouw bedrijfsresultaten.

Hoe we jou laten scoren in Google
  • Analyse

    Die informatie krijgen we in eerste instantie uit je digitale strategie en een aanvullend keyword research.
  • Technische optimalisatie

    Daarna is het aan onze technische experts. Zij optimaliseren jouw website en landingspagina’s. Google will love it!
  • Content

    Tijd voor onze content experts. Zij creëren straffe teksten, pagina’s, blogs, updates, … die bezoekers aantrekken en overtuigen.
  • Linkbuilding

    Google hecht waarde aan je digitale credibiliteit. Die verhogen we door continu nieuwe, waardevolle links naar je website te leggen.
  • Optimalisatie

    En natuurlijk sturen we continu bij. Zo behaal jij de beste positie wanneer klanten (bewust of onbewust) naar jou op zoek zijn.

    Op die manier is SEO meer dan die eerste positie. Het is een vliegwiel voor digitale groei!
SEO

Wat als je voor Hybrid kiest?

We zorgen voor een match tussen jouw bedrijfsnoden en onze experts. Hierdoor kunnen we continu inspelen op nieuwe inzichten, trends en uitdagingen.

Conversie Optimalisatie

Gefocust

We sturen nauwgezet bij in functie van jouw noden en opportuniteiten. Dat doen we aan de hand van tastbare data en duidelijke KPI’s.

Icoon samenwerking

Samenwerking

Onze strategen en onze SEO-marketeers werken regelmatig samen. Zo wordt SEO geen nice-to-have, maar een onderdeel van je marketing.

Juiste skills

Marketing & ontwikkeling

Is er een technische aanpassing nodig om beter te scoren? Die kunnen onze technische experts en developers meteen uitvoeren.

Icon Marketeers

TaaS

Jij kan rekenen op een team. Onze Talent as a Service-approach zorgt ervoor dat onze experts doen waar ze écht goed in zijn.

Ontdek meer over onze TaaS-aanpak

Veelgestelde vragen

Hoe werkt Google?

Google heeft als missie om informatie te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken. Daarom is het belangrijk om relevante zoekresultaten te tonen aan gebruikers. Daar spelen enkele elementen een grote rol: 

Zoekrobots

Google maakt gebruik van zogenaamde zoekrobots die het internet afschuimen naar nieuwe webpagina’s. Begrijpen ze jouw pagina’s en zijn ze relevant? Dan neemt Google ze op in de zoekresultaten. 

Ranking

Dan draait het rond de ranking. Google gebruikt meer dan 200 verschillende factoren om te bepalen welke pagina’s eerst worden getoond, waaronder: 

  • Toegankelijkheid
  • Laadsnelheid
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Technische SEO
  • Mobile friendly
  • Begrijpelijke content
  • Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid
  • Keywords

Hebben jullie tips voor On-page SEO?

Jazeker! We geven je enkele snelle tips om aan de slag te gaan met On-page SEO:

  • Analyseer potentiële klanten: Als je weet waar ze naar zoeken, kan je relevante content voor hen creëren. 
  • Kies relevante keywords of synoniemen met een lage competitie. De kans is immers groot dat je concurrenten de frequent gebruikte zoekwoorden ook gebruiken. 
  • Optimaliseer title tags en meta descriptions. Die moeten bezoekers overtuigen om op jouw link te klikken. 
  • Werk actief samen met een developer voor de technische verbetering van je website.

Hebben jullie tips voor Off-page SEO?

Natuurlijk! Start vandaag nog met linkbuilding. Verzamel zoveel mogelijk relevante en interessante links naar jouw website.

Ik zie mezelf niet in Google, hoe komt dat?

Daar kunnen honderden factoren in meespelen. Google bepaalt de beste content voor iedere gebruiker én per zoekopdracht. Het is dus niet omdat jij je site niet ziet, dat deze niet verschijnt in de zoekmachines.

Tip: Wil je toch een beeld van de SEO-performance? Gebruik dan Google Search Console.

Waarom is een hoge positie belangrijk?

Hoe hoger je scoort, hoe hoger de kans dat mensen op jouw link klikken. Daalt je positie, dan haal je dus statistisch gezien minder klikken, conversies en omzet!

Kortom: SEO is onlosmakelijk verbonden met je online succes.

Welke to-do’s moet ik uitvoeren om beter te scoren in Google?

Dat is zeer moeilijk te zeggen. Dit is namelijk afhankelijk van je huidige situatie, resultaten en doelstellingen. We analyseren deze data tijdens een Live Quickscan en leggen de opportuniteiten bloot.