10 kritische vragen om een ​​web agency te stellen alvorens hen in te schakelen

Het web agency dat je kiest om jouw online aanwezigheid op te bouwen, zal je bondgenoot moeten zijn om je marketingdoeleinden te kunnen bereiken. In de afgelopen jaren is het aantal bedrijven voor webontwikkeling aanzienlijk toegenomen. Hoe kan je dan kiezen met welk web agency je in zee wil gaan? Als alle web agencies hetzelfde project zouden moeten opleveren, zijn het de aanpak en begeleiding van het project die het verschil maken voor een bedrijf dat op zoek is naar de beste partner.

Bij het selecteren van een web agency is de procedure vrijwel hetzelfde als bij het aanwerven van een nieuwe medewerker. Er zijn vragen die je de persoon stelt ​​om te zien of iemand past bij je bedrijfsdoelstelling, om te kijken of de kennis en expertise die hij / zij heeft in overeenstemming is met je eisen en je verwachtingen.

Hetzelfde geldt voor het web agency. Je moet begrijpen hoe ze omgaan met de uitdagingen die je hen voorlegt.

We hebben een lijst met vragen samengesteld die je kan stellen bij het inhuren van een web agency.

 

Vraag 1: Kan ik voorbeelden zien van projecten met een vergelijkbaar doel?

Aangezien je een agency met expertise inhuurt, is het normaal dat deze vraag tijdens het interview opduikt. Je kan hiermee een goed idee krijgen van de mogelijkheden van het agency om projecten uit te bouwen die voldoen aan je verwachtingen en noden.

Als het agency aan vergelijkbare projecten heeft gewerkt, zullen ze je graag enkele gelijkaardige voorbeelden laten zien en hun ervaringen met je delen.

 

Vraag 2: Wat is de betalingsprocedure? Houden jullie je aan het goedgekeurde budget?

Vraag het agency welke kosten ze in rekening brengen voor een project. Een website kan € 1000 tot €100.000 kosten. Het risico van dit niet vooraf te bespreken, is  dat het agency  een prijs kan voorstellen voordat het aan je project begint te werken en dit opkrikt terwijl het werk voor  de website wordt uitgevoerd. Om dergelijke situaties te voorkomen, moet je het web agency informeren over de verwachtingen die je van hen hebt.

Als bewijs dat het werk volgens de verwachtingen zou verlopen en project deadlines gehaald worden en binnen het budget passen, schrijven de web agencies meestal een gedetailleerd projectplan van het project, dat hen helpt bij het organiseren van de workflow en de budgetten. Tevens zijn er ook uurtarieven die van toepassing zijn als je besluit om in de toekomst extra wijzigingen te implementeren.

 

Vraag 3: Kan je referenties en feedback tonen van je vorige klanten?

De tweede belangrijkste vraag die moet worden gesteld bij het overwegen van het inhuren van een webdesignbureau, is hoe betrouwbaar ze zijn! Je moet er zeker van zijn dat je kan vertrouwen op het team en de expertise van het agency en dat je de verwachte resultaten voor het project zal krijgen.

Als het agency  in staat is klanten te behouden en een stabiele werkrelatie met hen heeft, is dit een bewijs dat ze betrouwbaar zijn en dat het werk dat ze leveren voldoet aan de verwachtingen van hun klanten.

 

Vraag 4: Wat is de geschatte tijd om de site te bouwen?

Dit is de vraag waarvoor je ook referenties kunt aanvragen. Je kan bij gekende klanten vragen naar de doorlooptijd die ze hen hebben gegeven en of ze de deadlines hebben gehaald. Op basis van overeengekomen projectspecificaties kan het agency een geschatte tijd aangeven voor de voltooiing van het project.

Als het agency websites heeft gemaakt voor andere bedrijven in dezelfde branche waar je werkt, is de kans groot dat ze alle nadelen al hebben ontdekt en ze sneller kunnen opleveren. Als de productie langer duurt dan afgesproken, vraag dan wat er in deze situatie gebeurt.

 

Vraag 5: Hoe meet je de resultaten?

Omdat de website van een bedrijf een direct marketingtool is, is het cruciaal om te weten wat het web agency doet om leads te genereren. Je dient termen te horen zoals lagere bouncepercentages, meer organisch verkeer, meer conversies en een hogere Google-rankings voor meerdere zoekwoorden. Al deze woorden zijn bedoeld om je te laten zien dat het agency het belang kent van een website met SEO-optimalisatie en dat zij alle aspecten om jouw doelstellingen te behalen, kunnen uitvoeren.

 

Vraag 6: Hoeveel ontwerpherzieningen zijn mogelijk? Wat gebeurt er als ik het eerste ontwerp niet leuk vind?

Bepaalde agencies staan ​​slechts een bepaald aantal ontwerpherzieningen per project toe. Anderen kunnen zoveel herzieningen toelaten als nodig is, totdat de klant tevreden is met het eindresultaat. Als je echter de portfolio van het agency ziet en je hun werkvoorbeelden leuk vond, is de kans groot dat ze snel een ontwerp bedenken dat je leuk zal vinden.

 

Vraag 7: Is er auteursrecht op het ontwerp van de site en wie bezit deze?

Veel website ontwerpers gaan zo ver als het auteursrecht op hun unieke werk. Vraag hen naar hun beleid en onderhandel met hen zodat je alle rechten op de illustraties en inhoud van je site kan bezitten.

 

Vraag 8: Wat gaat je doen om de website te optimaliseren?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Waar het vroeger een technische procedure was, draait SEO nu allemaal om de juiste content op je website. Het is belangrijk dat je website content heeft waarnaar wordt gezocht door je beoogde doelgroep. Vraag het bedrijf hoe zij ervoor zorgen dat de juiste inhoudop je website komt  en hoe zij technisch de SEO van je site gaan optimaliseren.

 

Vraag 9: Bouwen jullie responsieve websites?

Responsieve websites zijn de sites die moeiteloos worden bekeken en waarbij de gebruikerservaring niet beïnvloed wordt door de schermgrootte van het apparaat.  Het is van cruciaal belang om te begrijpen hoe het agency deze taak aanpakt en de antwoorden heeft om ervoor te zorgen dat je website mobielvriendelijk is en correct weergegeven wordt op alle apparaten.

 

Vraag 10: Wie is eigenaar van de website nadat deze is voltooid? Bieden jullie onderhouds- en hostingdiensten aan?

Zorg ervoor dat het domein van de website op je naam is geregistreerd wordt om toekomstige problemen te voorkomen. Bijvoorbeeld wanneer het agency wordt gesloten en je geconfronteerd zou worden met het probleem om het eigendom van de domeinnaam over te dragen.

Veel web agencies bieden voortdurende onderhoudsregelingen en hostingservices aan. Door deze vraag te stellen, krijg je inzicht in wat je van de samenwerking in de toekomst van het agency mag verwachten. Website onderhoudswerken zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat je online aanwezigheid in lijn is met de meeste recente technologie.

Webhosting kan worden verzorgd door het bedrijf dat je site heeft gebouwd of door andere hostingproviders.

 

Conclusie

Dit zijn enkele van de belangrijkste vragen die je moet stellen voordat je je web agency inhuurt. Een goed onderzoek zal bijdragen aan de beste beslissing. Er zijn veel web agencies op de markt en rondvragen voor verwijzingen en feedback loont ook.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen als marketing agency? De marketing specialisten van Hybrid helpen je graag verder.

Related Posts