Blog

Lisselotte, onze Performance Marketeer, ging de sfeer opsnuiven op Work Smarter

Lisselotte, onze Performance Marketeer, ging de sfeer opsnuiven op Work Smarter
Intern | 24 mei 2019

De sfeer gaan opsnuiven op Work Smarter en mijn insights delen in een blogbericht? Graag! Zo gezegd, zo gedaan. Lees hier mijn bevindingen over de vijfde editie van dit Teamleader event. Een aangenaam ontvangst, verse koffiekoeken en een eerste introductie van Jeroen De Wit, CEO van Teamleader. Een goed begin van de dag als je het mij vraagt.

“Je businessplan is een leidraad maar je mag er niet aan vast houden, dan mis je creativiteit” – Eline De Munck

Eline De Munck beet de spits af met haar startup verhaal over Odette Lunettes. Een brillenmerk dat ontstaan is vanuit haar eigen nood aan fashionable eyewear. We kregen een verhaal over hoe ze met vallen en opstaan én haar eigen spaargeld dit merk uit de grond stampte.

Wat ik vooral onthouden heb is dat ze weet hoe ze een nieuw product moet lanceren. “Je publiek warm maken, doe je door te teasen. Laat niet meteen heel je verhaal op de wereld los, doe het in stukjes.”

The future is digital and human” – Wouter Torfs

Torfs werd 10 keer verkozen tot beste werkplek van België. Als ik Wouter Torfs mag geloven ligt het succes grotendeels bij de people first culture die in het bedrijf sterk heerst.

Het werd een talk over hoe de digitale verschuiving voor Torfs een serieuze klik is geweest. “Het gaat niet om de beste technologie, maar om de technologie die voor je klanten én medewerkers werkt”. Een optichannel aanpak in plaats van een omnichannel aanpak. “Focus op stapsgewijs het verschil maken en voer de liefde voor de klanten ook via je digitale kanalen door.”

Investeren in fysieke winkels blijft voor Torfs prioriteit. Met een succesvol nieuw winkelconcept en tevreden medewerkers tot gevolg.

Afsluiten doen we met een stukje over “Hartsgedragen leiderschap”, niet alleen denken vanuit het hoofd maar ook vanuit het hart. Één van de kernwaarden van Torfs en een mooie term om in het achterhoofd te houden.

“4 miljard mensen hebben recht op een personal Assistant, niet enkel de CEO” – Thierry Geerts

Thierry Geerts, CEO van Google Belgium bracht een keynote over de toekomst van machine learning.

Enkele AI toepassingen zijn in ons leven inmiddels al dagelijkse kost, denk aan Waze en Google Translate. Onder het motto “4 miljard mensen hebben recht op een personal Assistant, niet enkel de CEO” kunnen we onszelf in de toekomst nog aan heel wat verwachten.

Hij sprak over hoe we in de Vierde Industriële Revolutie alles heruitvinden; banktoepassingen, muziek, auto’s.. En over hoe de smartphone stilaan het venster is geworden waardoor we het leven zien.

“Succesvolle bedrijven reduceren tijd” – Jürgen Engels

Techondernemer, durfkapitalist én organisator van SuperNova, Jürgen Ingels, vuurde zijn belangrijkste ondernemerslessen op ons af. Enkele do’s & don’ts om een bedrijf succesvol te laten groeien.

“Ondernemerschap is een mentaliteit, het is geen fashion. Doe het niet omdat het mooi staat op je cv, maar omdat het in je zit. Doe het vanuit passie, want die zal je nodig hebben.”

“Veel ondernemers zijn té optimistisch. Op het einde van de rit heb je altijd meer geld nodig dan voorzien. Reken op 6 maanden zonder revenue en laat je kosten doorlopen, zo maak je je prognoses realistischer.”

Afsluiten deden we met met nog een interessante stelling: “een succesvolle ondernemer weet hoe tijd te winnen”. Digitaliseren speelt daarin ook een grote rol, het zorgt voor efficiëntere processen. En dat is waar het ook bij Teamleader grotendeels om draait. Lunchtime! Nog wat napraten over de sprekers bij een gevarieerde lunch. En tijd om de ‘Work Like a Pro’ corner te ontdekken, waar Teamleader, SD Worx en Combell aanwezig zijn, en langs te gaan bij het Product Lab, om nieuwe features van Teamleader te ontdekken. De voormiddag was alvast geslaagd. In de namiddag koos ik ervoor om te luisteren naar het verhaal van een ongewone chocoladereep. Ynzo Van Zanten van Tony’s Chocolonely vertelde over hoe het bedrijf gaat voor 100% slaafvrije chocolade en zo een impact heeft op de hele chocolade industrie.  

Daarna was het tijd voor Dries & Yuri, het ondernemersduo dat met Wasbar en Chez Claire de ene hype na de andere uit de grond weet te stampen. En vervolgens liet Joost Callens van bouwbedrijf Durabrik ons kennismaken met IKIGAI, wat de ultieme combinatie is van je passie, missie, beroep en roeping. Hij neemt zijn medewerkers mee op een persoonlijk ontwikkelingspad. “Hoe meer je investeert in persoonlijke ontwikkeling, hoe beter je resultaten.” Jacco van der Kooy van Winning by Design sprak over het belang van de nieuwe generatie, hoe je in hun wereld kan integreren en wat hen motiveert.

Tot slot eindigde de dag op dezelfde manier als hij begonnen was: met een talk van CEO Jeroen De Wit. Hij bracht ons een inspirerende keynote over de toekomst van Teamleader en hij lanceerde enkele nieuwe features.

Deze editie van Work Smarter was een dag die mooi ingevuld werd door inspirerende keynotes, tips & tricks én netwerken. Een aanrader voor iedereen die graag efficiënter en slimmer te werk gaat.

Wil je op de hoogte blijven van de insights uit de digitale wereld? Schrijf je dan in voor onze Monthly Digital Boost!

Blog

Overige blogartikels

Verder lezen? Ontdekt meer over onze expertises in onderstaande blog artikels!

Waarom wij tien keer meer investeren in het opleiden van talent dan het gemiddelde Belgische bedrijf

Meer weten