Onze CEO, Johan Elias, bracht een bezoek aan TNW Conference 2019

Onze CEO, Johan Elias, bracht een bezoek aan TNW Conference 2019

Bij Hybrid staat innoveren en kennis ontwikkelen centraal. Daarom was onze CEO afgelopen weekend in Amsterdam voor TNW Conference 2019. Een toonaangevend techfestival met een inspirerende line-up vol industry-leading speakers. Het ideale event voor het vergaren van de laatste insights uit de industrie. Zijn ervaring met het festival van The Next Web lees je in deze blog.

Mijn dag startte met mijn eerste Uber rit ooit, meteen gevolgd met een beoordeling van vijf sterren door chauffeur Shenny. Interessante ervaring! Bij aankomst viel het aanschuiven reuze mee, op vijf minuten had ik mijn badge al in handen. Eens binnen werd ik meteen aangeklampt om mee te doen in een VR spel. Allemaal leuk maar ik was helaas wel te laat om nog naar Guy Kawasaki zijn opening keynote te gaan.

Voor Mark Randall, VP Creativity bij Adobe, was ik gelukkig wel op tijd. Als we hem en zijn pannel mogen geloven is de Adobe Kickbox de tool bij uitstek om je workshops met betrekking tot innovatie te leiden en op een leuke manier vorm te geven.

TNW Conference ingang

In plaats van Kawasaki werd het dan toch Gillian Tans, CEO van booking.com. Al 17 jaar aan het roer van deze tech speler en vandaag vooral met haar grote missie bezig, namelijk meer vrouwen aan de macht in de tech sector. Hiermee trapt ze een open deur in maar wel op een manier die blijft hangen en waar de echte stakeholders zich wel door aangesproken zullen voelen. Ondanks dat er al veel progressie is, was ze zeer duidelijk in haar telleurstelling en de wijzers van haar klok (5 na 12).

Om 12u ging ik naar de workshop van Bart van de Wiele, Senior Solution Consultant bij Adobe. Ik ben niet thuis in de materie maar het was duidelijk dat dit de man zijn passie is en hij werkelijk in staat is het onderste uit de kan te halen van de Adobe Suite. Ik stond ervan verbaast hoe snel je een mooie customer experiences kan toveren!

TNW Conference 2019

Na de workshop was het tijd om te eten. Aan keuze was er geen gebrek, gaande van friet tot weedburgers maar toch werd het een slaatje. Tijdens de lunch raakte ik aan de praat met Ravi, een Indiër met een start-up in criptocurrency. Voor hem was het geen geslaagde beurs. De expo ruimte an sich stond al wat in de luwte en met hun stand was het wat verdrinken in de massa. Er was om de één of andere reden ook veel minder belangstelling in start ups dan bijvoorbeeld bij Websummit in Lissabon vertelde hij. Ik kon het alleen maar beamen wanneer ik na mijn lunch de expo betrad.

Tijdens mijn bezoek aan de expo noteerde ik volgende platformen. Ik richtte me hierbij op mijn rol als CEO en het feit dat we bij Hybrid voornamelijk met mensen bezig zijn.

  • Mindance.de
  • Mediamodifier.com
  • Yanu.ai
  • Accordium.com
  • Uncover.com
  • Utrigg.com
  • Oupio.com
  • Hookle.app
  • Outsite.co
  • Companymatch.me
  • Goapp.pet
  • Wiserstate

Een dol gesprek werd het met Stijn Beauprez van outsite.co, een zeer leuk en mooi coliving concept. De perk bij uitstek voor de millenial die remote kan werken. Ik krijg het concept nog steeds niet uit mijn hoofd… hier moet Hybrid iets mee doen!

Na de expo zette ik mijn bezoek verder naar Michael Martin, Global Head of Digital Products bij Nike. Bij aankomst aan de mainstage waren de vele stoelen bezet en was het rechtstaan geblazen. Michael had het over de kracht van transformatieve digitale producten en hoe deze de relaties met consumenten kunnen versterken. Heel straf wat er allemaal achter de app’s van Nike zit en hoe ze vanuit die gegenereerde data weer een niveau hoger gaan in personalisatie. Nog even en je persoonlijke Nike sneakers worden aan huis geleverd nog voor je ze zelf gezien hebt!

TNW Conference Nike

Finaal pikte ik de sessie van Catherine Price nog mee: How to break up with your phone. Een soort van detox die zeven dagen duurt om daarna opnieuw in een normale balans te geraken met je smartphone. Die balans is er natuurlijk niet meer als je smartphone het eerste is wat je aanraakt in de ochtend en het laatste voor je gaat slapen. Een interessant sessie maar toch ook wel confronterend want ik behoor blijkbaar tot de zwaardere gevallen…

Conclusie: TNW Conference is zeker een mooi event, al is het voor mij persoonlijk voldoende om één dag aanwezig te zijn. Websummit heeft toch nog altijd een streepje voor!

Wil je op de hoogte blijven van de insights uit de digitale wereld? Schrijf je dan in voor onze Monthly Digital Boost!