Vier voordelen van samenwerken met een agency, check! ✔️

Samenwerken met een agency?

Er zijn vandaag tal van mogelijkheden om een succesvol team voor online marketing uit te bouwen. Je kan opteren voor een inhouse team, volledig leunen op een externe partner, samenwerken met een agency, kennis en expertise aanvullen door freelancers in te schakelen of door een hybride (wink, wink) combinatie van deze pistes.

Als we inzoomen op het werken met een externe partner, meer bepaald met een expert agency. Wat zijn daar de grootste voordelen?

1. Brede expertise

Communiceren via één enkel kanaal is verleden tijd. De online communicatie, vooral in een commerciële context, is een ingewikkelde mix geworden met snel veranderende focussen en prioriteiten. Zo’n entiteit vereist dan ook verschillende expertises. Wij, bij Hybrid, stellen een volledig team van experts ter beschikking van de klant. Onze medewerkers schakelen snel en flexibel in functie van de doelstellingen en de prioriteiten van het toegewezen project.

2. Duurzame relatie op lange termijn

Hybrid is ondertussen een duurzame keuze voor vele van onze klanten. Wij overleven het verloop van vaste werknemers bij de klant zelf en zijn in vele gevallen de stabiele standvastigheid op marketing vlak. Hybrid zorgt hierbij voor de hybride surplus.

Ons eigen service- en businessmodel is gebouwd op een lange-termijn partnership. Het is de enige manier waarop wij de investering in onze eigen medewerkers rendabel kunnen maken. Gaan voor 1+1 = 3 zijn voor ons dus geen loze woorden, het is een noodzaak.   

3. Flexibel schakelen en uitbreiden

Het aantal uren dat een freelancer kan presteren ligt beduidend lager dan het totaal aantal uren dat een volledig agency potentieel aan een klant kan besteden. Voor bedrijven die de ambitie hebben om nog te groeien, is een agency als Hybrid altijd de goede keuze. Wij groeien immers gewoon mee met de klant.

Bovendien zorgt outsourcing ervoor dat je TCO (Total Cost of Ownership) onder controle blijft en je geen onnodige financiële risico’s dient aan te gaan bij het uitbouwen van je marketing team.

4. Research en knowhow

Digitale marketing gaat hard, ontzettend hard. Bijblijven is een hele uitdaging. Binnen de Hybrid Academy scholen we daarom onze medewerkers voortdurend bij. Daarnaast zetten we ook in op persoonlijke carrièreplanning. De inzet? Talenten zo optimaal mogelijk benutten en de juiste mensen op de juiste plaats zetten.

Door de ambitie van onze medewerkers te aligneren met ambitie van onze klanten brengen we de 1+1=3 maximaal in de praktijk.

Voor ons bij Hybrid is de creatie van meerwaarde de absolute prioriteit. Ons agency denkt dan ook graag mee met de klant over de beste manier van samenwerken.

Op zoek naar je digitale match? Een concrete vraag? Vrijblijvend sparren?