Case : Meer online klanten voor Suitcase

De klant

Suitcase biedt een oplossing voor alle mannen die geen tijd of zin hebben om te winkelen of gewoonweg geen idee hebben van wat ze moeten dragen.

Na een online profilering wordt aan de klant een persoonlijke Style Advisor toegewezen. Deze zal op basis van budget en profiel handmatig de perfecte outfit samenstellen. Deze wordt vervolgens lekker makkelijk aan je deur geleverd. Je betaalt vanzelfsprekend enkel de kleding die je besluit te houden. Kortom Suitcase is een online service die outfits op maat, stijl en budget thuis bij de klant levert.

De uitdaging

Het Suitcase concept was bij opstart in België nog vrij tot zeer onbekend. De ambities echter torenhoog. Onze opdracht was dan ook duidelijk: meer online klanten voor Suitcase!  

Aangezien het businessmodel van Suitcase geënt is op een recurrent subscriptie model is het aantrekken van nieuwe klanten slechts stap 1 in de hele challenge. Deze one-time-customer overtuigen om vervolgens met voldoende frequentie herhaalaankopen uit te voeren is key.

Dat kost-efficiëntie in dit hele traject voor een start-up cruciaal is, hoeven we je niet te vertellen zeker? 😉

Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.

Onze aanpak

We implementeerden een combinatie van een awareness- en acquisitiestrategie, gestoeld op een mix van inbound en outbound (lees = prospecterende) campagnes.

Focus in inspanningen en budget lag evenwel op het acquisitie gedeelte. In samenspraak met Suitcase berekenden we de maximale kost per stapje in de acquisitiefunnel en vervolgens gingen we agile aan de slag. Met Revenue en Roas als ultiem kompas in Dashboarding via google data studio

Facebook Carrousel

Het resultaat 

Over een periode van 18 maanden:

  • Aantal leads (mensen die een Suitcase bestellen) : +378% 
  • Halvering van de initiële Cost per Lead

Benieuwd hoe wij ook jouw resultaten kunnen boosten?