De klant
Enkele jaren geleden kwam Santana bij ons aankloppen, dé referentie in kurkvloeren en kurkwanden. Via een netwerk van tien eigen winkels inspireert en bedient Santana de consumenten die op zoek zijn naar een kwalitatieve en duurzame oplossing voor vloer en wand.
De uitdaging
Santana focust op verkopen via fysieke retail, in een concurrentiële markt waar ontelbare oplossingen te vinden zijn voor vloer en wand. De juiste consument tot in de toonzaal krijgen dus de uitdaging.
Onze aanpak
De oriëntatiefase van de consument speelt zich hoe langer hoe meer online af. De consument meenemen doorheen de digitale journey is dus cruciaal. Ons strategisch team heeft de koppen bij elkaar gestoken voor een doordachte strategie gericht op online acquisitie, lead nurturing en product awareness.
- Zowel structurele als campagne gerichte advertising via Google, Facebook en Instagram
- Conversie optimalisatie via A/B testing op website en email marketing
- Dashboarding via Google data studio voor een transparante analyse en rapportering
Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.


Het resultaat
De resultaten spreken voor zich: méér dan een verdubbeling van de conversieratio bij search campagnes. Door een gecombineerde focus op enerzijds het verhogen van de advertentie relevantie genereren we een stijging van de CTR van 49%. Anderzijds bekomen we een betere user experience op de landingspagina’s met een conversiestijging van 50%.
Logisch gevolg van deze mooie resultaten: de kost per conversie voor Adwords campagnes daalde met 49,3%. Meer resultaat voor een zelfde budget dus!
