Case: Santana

De klant

Enkele jaren geleden kwam Santana bij ons aankloppen, dé referentie in kurkvloeren en kurkwanden. Via een netwerk van tien eigen winkels inspireert en bedient Santana de consumenten die op zoek zijn naar een kwalitatieve en duurzame oplossing voor vloer en wand.

De uitdaging

Santana focust op verkopen via fysieke retail, in een concurrentiële markt waar ontelbare oplossingen te vinden zijn voor vloer en wand. De juiste consument tot in de toonzaal krijgen dus de uitdaging.

Onze aanpak

De oriëntatiefase van de consument speelt zich hoe langer hoe meer online af. De consument meenemen doorheen de digitale journey is dus cruciaal. Ons strategisch team heeft de koppen bij elkaar gestoken voor een doordachte strategie gericht op online acquisitie, lead nurturing en product awareness.

Het resultaat

De resultaten spreken voor zich: méér dan een verdubbeling van de conversieratio bij search campagnes. Door een gecombineerde focus op enerzijds het verhogen van de advertentie relevantie genereren we een stijging van de CTR van 49%. Anderzijds bekomen we een betere user experience op de landingspagina’s met een conversiestijging van 50%.

Logisch gevolg van deze mooie resultaten: de kost per conversie voor Adwords campagnes daalde met 49,3%. Meer resultaat voor een zelfde budget dus!

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen boosten?