Case: Santana

De klant

Enkele jaren geleden kwam Santana bij ons aankloppen, dé referentie in kurkvloeren en kurkwanden. Via een netwerk van tien eigen winkels inspireert en bedient Santana de consumenten die op zoek zijn naar een kwalitatieve en duurzame oplossing voor vloer en wand.

De uitdaging

Santana focust op verkopen via fysieke retail, in een concurrentiële markt waar ontelbare oplossingen te vinden zijn voor vloer en wand. De juiste consument tot in de toonzaal krijgen dus de uitdaging.

Onze aanpak

De oriëntatiefase van de consument speelt zich hoe langer hoe meer online af. De consument meenemen doorheen de digitale journey is dus cruciaal. Ons strategisch team heeft de koppen bij elkaar gestoken voor een doordachte strategie gericht op online acquisitie, lead nurturing en product awareness.

Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.

Het resultaat

De resultaten spreken voor zich: méér dan een verdubbeling van de conversieratio bij search campagnes. Door een gecombineerde focus op enerzijds het verhogen van de advertentie relevantie genereren we een stijging van de CTR van 49%. Anderzijds bekomen we een betere user experience op de landingspagina’s met een conversiestijging van 50%.

Logisch gevolg van deze mooie resultaten: de kost per conversie voor Adwords campagnes daalde met 49,3%. Meer resultaat voor een zelfde budget dus!

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen boosten?

Veelgestelde vragen

Hoe kan Hybrid me helpen?

Hybrid koppelt de juiste mensen aan jouw digitale projecten. Dankzij onze unieke aanpak kunnen onze klanten kort op de bal spelen, binnen je middelen en mét maximum resultaat.

Welke diensten biedt een online marketing bureau aan?

Hybrid helpt je op verschillende manieren: we creëren een digitale strategie op maat van jouw doelstellingen, zorgen voor trafiek en conversie, visualiseren en analyseren data, en bouwen websites die écht werken.

Hoe werkt de KMO-portefeuille voor online marketing advies?

Hybrid is geregistreerd dienstverlener van de KMO-portefeuille. Dat betekent dat KMO's voor advies omtrent online marketing en digitale strategie aanspraak kunnen maken tot 30% terugbetaling op de kosten van deze diensten.