Case: Renson

De klant

Renson produceert kwalitatieve oplossingen op vlak van ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen en biedt deze via een wereldwijd netwerk van professionele dealers aan de eindconsument aan.

De uitdaging

Renson produceert maar rekent voor verkoop en installatie op een netwerk van ambassadeurs. De grote uitdaging? Maximalisatie van de uiteindelijke verkoop door deze ambassadeurs.

Onze aanpak

Een gefaseerde implementatie van een online acquisitie en lead nurturing strategie is wat we onze klant hebben aangeraden. Voor alle key landen in West-Europa. (Benelux, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk)

Het resultaat

Als we terugblikken naar de samenwerkingsperiode van 5 jaar zien we:

  • Een stijgende trend wat betreft aantal marketing én sales qualified leads via paid advertising.
  • Globaal dalende kost per lead via paid advertising kanalen.

Naast maximalisatie van trafiek focussen we ook op een maximale conversie on site.

Een voorbeeld van een geslaagde A/B test gericht op brochure aanvragen. We realiseerden een stijging van 90% van het conversiepercentage van brochure aanvragen. Brochure downloads in de Belgische campagnes zijn maand per maand via Paid in 2018 t.o.v. 2017 met uitschieters tot 280%.

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen boosten?