Case : Suitcase

De klant

Suitcase biedt een oplossing voor alle mannen die het niet fijn vinden om te winkelen, geen tijd hebben om te winkelen of gewoonweg geen idee hebben van wat ze moeten dragen.

Na een online profilering op de website krijgen ze een persoonlijke Style Advisor toegewezen. Deze zal op basis van budget en profiel handmatig perfecte outfits samenstellen en deze in een mooie Suitcase verzenden. Je betaalt enkel voor de kleding die je besluit te houden. Kortom Suitcase is een online service die outfits op maat, stijl en budget thuis bij de klant levert.

De uitdaging

Het concept dat Suitcase aanbiedt is in België nog onbekend. De eerste doelstelling is dan ook het creëren van awareness voor dit nieuwe concept. Een bijkomende uitdaging is dat Suitcase zich eerder in het high end segment bevindt, dit maakt het bereiken van de doelgroep net iets moeilijker.

De eerste doelstelling gaat hand in hand met de tweede; nieuwe klanten werven voor Suitcase. Als relatief nieuw bedrijf wou Suitcase hun aantal binnenkomende leads een stevige boost geven. Daarnaast wil men ook inzetten op retentie, herhaalaankopen boosten en van bestaande klanten trouwe klanten te maken.

Onze aanpak

We implementeerden een combinatie van een awareness- en acquisitiestrategie, gestoeld op een mix van inbound en prospecterende campagnes.

Onze strategie voor het behalen van onze doelstellingen was:

Facebook Carrousel

Het resultaat

Als we terugblikken op een samenwerking van 1,5 jaar zien we:

  • een stijgende trend aantal leads
  • een globaal dalende kost per lead via paid advertising kanalen

Enkele cijfers

  • 4 keer meer leads tegen de helft van initiële kost

Benieuwd hoe wij ook jouw resultaten kunnen boosten?