Case: SportSpreker

De klant

SportSpreker is een bureau waar iedereen in en om (top)sport te vinden is. Geïnteresseerden kunnen hier mensen uit de sportwereld (zoals (oud)sporters, coaches, sportjournalisten, presentatoren, schrijvers of sportmarketeers) boeken als gastspreker, moderator of voor het geven van clinics.

De uitdaging

SportSpreker wil in België hét bureau zijn op vlak van motivational speakers met een verleden in ‘topsport’. Wij bij Hybrid zijn de uitdaging aangegaan om het aantal conversies te laten stijgen. Aangezien SportSpreker in België een nieuw en uniek concept is, focussen we op het creëren van awareness bij het juiste publiek. 

Onze aanpak

Het exact bepalen van de doelgroep bleek een uitdaging. We implementeerden daarom een combinatie van een awareness- en acquisitiestrategie, gestoeld op een mix van inbound en prospecterende campagnes.

Om dit doel te bereiken gebruikten we volgende kanalen:

  • Paid advertenties (onder andere Search en Remarketing)
  • Een ongoing SEO-traject
  • Realtime dashboarding en doorgedreven data-analyse om een transparante rapportage & analyse te voorzien voor de klant.
  • Conversieoptimalisatie

We maken het verschil door kort op de bal te spelen met een permanente bijsturing gebaseerd op de ROAS. Hierbij is de nauwe samenwerking met SportSpreker cruciaal.

Laat onze experts je volledige digitale aanpak doorlichten en ontdek hoe er voor eenzelfde budget meer lead vergaring of meer verkoop mogelijk is.

Facebook Carroussel

Het resultaat

Sinds de start van de samenwerking één jaar geleden, zien we een verdubbeling van het aantal leads, dit bovendien tegen een lagere kost per lead.

Benieuwd hoe wij ook jouw resultaten kunnen boosten?