Case: AVA

De klant

Winkelketen AVA verkoopt meer dan 15.000 artikelen in 50 winkels verspreid over Belgiƫ en Luxemburg. Hun uitgebreid aanbod strekt van school- en bureaumateriaal, tafelbekleding of tafeldecoratie tot alles wat je nodig hebt om jouw ideale doopmand samen te stellen. Producten kunnen aangekocht worden in kleine hoeveelheden of in bulk door particulieren, horeca of bedrijven

 

De uitdaging

Ava heeft in oktober 2018 een eigen webshop gelanceerd. In december hebben we een performance audit gemaakt en hebben we enkele opportuniteiten gepresenteerd. Kort daarna zijn we onze samenwerking met AVA gestart. Onze voornaamste uitdaging? Het verkeer naar de webshop optimaliseren en het aantal verkopen laten toenemen.

Onze aanpak

Na diepgaande analyse hebben we de minst presterende campagnes uitgeschakeld waardoor we even gas terug hebben genomen om nadien de campagnes opnieuw verder uit te bouwen en te optimaliseren. Daarnaast zochten we naar een ideale strategie om de webshop meer op de kaart te zetten en om de conversion rate te optimaliseren. Om onze doelstelling te bereiken zetten we in op volgende elementen:

  • Verhoging van de awareness bij (potentiĆ«le) klanten
  • Paid advertenties (Google, FB, Pinterest, Bing) met de focus op zowel prospecterende campagnes als op remarketing campagnes
  • Ongoing SEO consultancy
  • A/B tests uit te rollen
  • Dashboarding en diepgaande data-analyse om een transparante en duidelijke rapportage en analyse te voorzien

Het resultaat

Na 6 maanden samenwerken bekomen we enkele geslaagde resultaten en zijn we alvast trots op dit succesverhaal!

  • We behaalden een totale toename in omzet van 137% per maand voor AVA met een brutomarge die spectaculair is gestegen tot 1095%
  • Dit positief resultaat kan doorgetrokken worden naar de algemene ROAS, deze is toegenomen met 381%. Wanneer we specifiek kijken naar deze voor de Google Search advertenties, bekomen we zelfs tot een toename van 716% voor de ROAS. Leggen we de focus enkel op Google Shopping campagnes, zien we een stijging van 144%. Hun advertenties worden dus dubbel en dik terugverdiend.
  • Dankzij optimalisatie van de campagnes, bekomen we een daling van -56% voor het benodigde maandelijkse mediabudget

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen boosten?