6 fundamentele websitevereisten voor 2020

Blog

6 fundamentele websitevereisten voor 2020

6 fundamentele websitevereisten voor 2020
Web
|

Deze lijst met basis website vereisten is niet gericht op webontwikkelaars, maar op website owners.

1. Geen gebroken links 

Er is geen excuus om interne 404-fouten (niet gevonden pagina’s) op jouw website te hebben. Nefast voor de user experience van je bezoekers.

Het is ook een goede gewoonte om zo nu en dan alle links naar interne en externe pagina’s te verifiëren. Als je een CMS zoals WordPress gebruikt, heb je alleen een plug-in zoals Broken Link Checker nodig om dit proces te automatiseren.Zowel interne als externe links kunnen eenvoudig worden gecontroleerd met LinkChecker. Voer dit uit voordat je je site live zet!

Andersom is het ook cruciaal dat je de inkomende links van andere websites checkt op hun geldigheid. Heb je een bepaalde pagina gewijzigd of verwijderd waarop externe links toekomen zorg dan voor een redirect naar een andere relevante pagina. Zo behoud je de inkomende link en de autoriteit die die met zich meebrengt. Zeer belangrijk voor SEO!

2. SSL is een must in 2020

Google neemt sinds enkele jaren HTTPS mee als 1 van de ranking parameters. Een secure omgeving behoedt je van databreaches en is ook een duidelijk signaal van vertrouwen naar je bezoekers. SSL op je webserver is dan ook de norm!

Houd er rekening mee dat niet zomaar een SSL-certificaat voldoet. Je hebt een goed certificaat en een even goed geconfigureerde server nodig. Een SSL-certificaat hoeft trouwens niet veel te kosten. Vroeger waren SSL-certificaten vrij duur. Dankzij de Internet Security Research Group (ISRG) is dit verleden tijd. Met hun Let’s Encrypt-certificaatautoriteit kun je oerdegelijke SSL-certificaten vinden, die zelfs helemaal gratis zijn.

3. Geen gemengde inhoud

Nu je een SSL-certificaat hebt, moet je ervoor zorgen dat alle elementen worden aangeboden via HTTPS. De kans is groot dat je gecodeerde verwijzingen bevatten naar elementen die via HTTP worden weergegeven. Met Why No Padlock kan je dit vrij eenvoudig testen.

4. PageSpeed ​​& YSlow

Dit zijn 2 tools met best practices, ontwikkeld door Google en Yahoo. Dankzij GTmetrix is ​​het een makkie om te controleren hoe goed je site scoort. Voer de URL van je website in op hun site en je krijg een percentage score tussen 0-100 voor zowel PageSpeed ​​als YSlow. Als vuistregel moet je voor beide> 75 hebben. GTmetrix zal je precies vertellen waarom je score onder de 100 ligt, zodat je jouw websitebouwer kan informeren over wat ze moeten verbeteren.

5. Mobielvriendelijk

Controleer naast GTmetrix je website ook met de mobielvriendelijke test van Google. We leven in 2020 en je krijgt waarschijnlijk evenveel bezoekers via mobiele telefoons en tablets als van desktop / laptops.

Een andere uit te voeren controle is of je site geldige AMP-pagina’s weergeeft, indien van toepassing. AMP staat voor Accelerated Mobile Pages, een door Google ondersteund project dat is ontworpen als een open standaard voor elke uitgever om pagina’s snel op mobiele apparaten te laden.

5. Analyseer conversieratio

Een geslaagde website kan pas succesvol zijn als er een analyse is gebeurd van de doelstelling en de KPI’s in kaart zijn gebracht. Een ​​website wordt dan ook ontwikkeld met het oog op het bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Via doorgedreven tracking, kan elke maand nagegegaan worden of de website voldoet om deze doelstellingen te behalen. Analyses zullen helpen informatie te vergaren over het aantal bezoekers, het volgen van gebruikersbetrokkenheid, conversieratio, enz.

6. SEO-vriendelijk

Veel webontwikkelaars zullen ervoor zorgen dat jouw website SEO-vriendelijk is. Dit betekent dat je website rekening houd met de juiste SEO-elementen op de pagina, de laadsnelheid, meta-informatie en overige parameters voor SEO-optimalisatie. Deze zaken zullen helpen om je website bovenaan de Google-resultatenpagina te plaatsen.

Hulp nodig bij jouw website? De web specialisten van Hybrid helpen je graag verder.