Stagiair wordt T-shaped marketeer: droom of realiteit?

Blog

Stagiair wordt T-shaped marketeer: droom of realiteit?

Stagiair wordt T-shaped marketeer: droom of realiteit?
Intern
|

De stagiair die zich razendsnel opwerkt naar een sleutelfunctie binnen het bedrijf… dat doet denken aan de film The intern met Robert De Niro. Maar bestaat zo’n scenario alleen maar op de set in Hollywood? Gelukkig niet. Bij Hybrid worden stagiaires begeleid en opgevolgd met als doel volwaardige T-shaped marketeers te worden.

“De variatie en snelheid van bijleren waren voor mij belangrijke factoren bij het kiezen voor Hybrid als stageplaats. Hybrid stelt teams samen van experten in verschillende kennisdomeinen. Ik kreeg de kans om op verschillende projecten te werken en mij zo te verdiepen in elk domein van de online marketing.” – Benjamin

T-shaped model: het principe

Het T-shaped model houdt in dat een marketeer een brede basiskennis heeft van alle onderdelen binnen marketing (horizontale T-streep). Daarnaast ontwikkelt diezelfde marketeer een doorgedreven kennis van één of enkele onderdelen (verticale streep T). In de snel veranderende en complexe digitale wereld kan je immers geen expert zijn op alle vlakken.

Tijdens mijn stage bij Hybrid heb ik van verschillende online marketingdomeinen kunnen proeven. Je hebt immers een basis nodig van de verschillende domeinen. Cijfers zijn echt mijn ding en dus heb ik als specialisatie voor het gedeelte Paid & Data gekozen.” – Alexander

De T-shaped marketeer verschilt van de pure vakspecialist die moeilijker verbanden legt tussen de verschillende onderdelen.

Het leertraject binnen Hybrid

Zorg je als stagiair bij Hybrid voor de koffie ’s ochtends? Nee! Bij Hybrid wordt iedere stagiair behandeld als jong talent en begeleid volgens het T-shaped model. Zo krijgt de stagiair opleiding over ieder individueel marketing onderdeel (brede kennis) zonder het overzicht (verbanden) uit het oog te verliezen.

Daarnaast kiest hij of zijn vanuit de eigen ambitie en interesses één of meerdere vakgebieden als specialisatie (diepe kennis). De stagiair kiest hierbij uit de volgende zeven skills:

  • E-mail
  • Data
  • SEO
  • Paid
  • Social
  • Content
  • Tech

“Enkele maanden geleden startte ik als stagiaire bij Hybrid. Ik kreeg de kans om van elk expertisedomein binnen online marketing te proeven. Momenteel volg ik een IBO-opleiding (individuele beroepsopleiding) om de kneepjes van het vak nog beter te leren en de nodige ervaring op te doen. Tijdens deze opleiding kan ik op mijn eigen tempo mijn sterke punten en interesses ontdekken.” – Jolien

De voordelen van het T-shaped model

Een T-shaped model biedt heel wat voordelen:

  • Meer globaal werken,
  • Meer innovatie,
  • Meer aandacht voor de overall doelstellingen,
  • Meer samenwerking,
  • Meer persoonlijke uitdagingen.

“Wat ik enorm waardeer aan het Hybrid Team is dat er naast mij andere marketeers met andere specialisaties zijn. Zo dagen we elkaar dagelijks uit om het onderste uit de kan te halen.” – Alexander

Lees hier meer over in ons blogbericht ‘T-shape: brede en diepe kennis om de bomen door het digitale bos te zien’.

Zin gekregen om stage te lopen bij Hybrid? Aarzel dan niet om ons te contacteren!